Filtry FAP

Filtry FAP
Przepisy Unii Europejskiej zostały w ostatnim czasie bardzo zaostrzone, jeżeli chodzi o emisję spalin, a tym samym emisję gazów cieplarnianych. Wszystkie pojazdy, jakie poruszają się po terenie Unii Europejskiej powinny spełniać odpowiednie normy. W przypadku samochodów zasilanych olejem napędowym, czyli tak zwaną ropą, istotną rolę odgrywają filtry DPF.



Regeneracja DPF jest bardzo ważna nie tylko i wyłącznie dla eksploatacji pojazdu i związanych z tym kosztów, ale także dla środowiska. Filtr DPF to przeciwnie filtr cząstek stałych. Taki filtr wyłapuje i wypala cząstki stałe z paliwa, co powoduje, że do atmosfery przedostaje się mniej zanieczyszczeń. Jeśli ten filtr nie funkcjonuje poprawnie, samochód nie spełnia wymaganych prawem standardów tożsamo działają filtry FAP. Wypalanie filtrów FAP normalnie następuje w czasie eksploatacji auta, ale kiedy auta z filtrami cząstek stałych nie robią dużych tas, filtry cząstek stałych nie mają sposobności wypalić zanieczyszczeń, dlatego że silniki samochodów nie osiągają stosownie wysokiej temperatury. Żeby filtr zadziałał stosownie, silnik musi się intensywnie rozgrzać. Nie może tego osiągnąć, kiedy jeździmy wkoło komina. Dlatego też samochody napędzane olejem opałowym napędowym są polecane głównie dla osób, które pokonują bardzo długie dystanse. Takie filtry nie nadają się dla użytkowników pojazdów jeżdżących na krótkich trasach, przykładowo do pracy jedynie kilka kilometrów. W tak zaistniałej okoliczności zdecydowanie lepiej zdecydować się na zakup pojazdu zasilanego benzyną albo gazem.

Więcej informacji: wypalanie filtrów cząstek stałych.