Posiadacze pojazdów osobowych na ropę naftową są zobowiązani do wymienienia co kilka lat filtra cząsteczek stałych. To właśnie ten filtr jest odpowiedzialny za oczyszczanie ropy z toksycznych substancji, które mogłyby negatywnie wpłynąć na pracę waszego silnika. Demontaż filtrów DPF, a następnie nabycie filtra i jego zamontowanie jest na nieszczęście dość drogie, dlatego wielu kierowców zwleka z wymianą filtra.
Jest to na nieszczęście bardzo głupie zachowanie, gdyż w ten sposób możecie doprowadzić do poważnej niedociągnięcia waszego silnika. Koszt naprawienia silnika w samochodzie osobowym wyniesie was znacznie więcej, niż wstawienie nowego filtra. Zresztą w tej sytuacji wymiana filtra was nie ominie, zatem za zwłokę możecie zapłacić nawet trzykrotnie dodatkowo. Jeżeli zauważyliście czarny dym z rury wydechowej, to czas najwyższy zająć się wymianą filtra DPF w waszym samochodzie osobowym.
Filtr cząstek stałych jest podstawowym elementem instalacji umożliwiającej na jazdę samochodem osobowym na ropę naftową zamiast paliwa. Ropa naftowa jest o sporo bardziej opłacalnym produktem, gdyż spala się wolniej. Konsumenci samochodów na ropę naftową mogą więc rzeczywiście wiele zaoszczędzić swoich środków majątkowych w skali roczne, ale również miesięcznej. Nic więc dziwnego, że większość osób decyduje się na to bardzo popularne rozwiązanie. Niestety istnieje też pewna skaza tego rozwiązania, czyli postępujące uszkodzenie waszego silnika. Żywotność samochody jeżdżącego na ropę naftową jest niestety o kilka lat mniejsza, niż w sytuacji jeżdżenia na benzynę.
Zobacz więcej: filtr dpf.