Nieodzownym elementem budowania tożsamości wizualnej firmy jest księga identyfikacji wizualnej. Identyfikacja wizualna firmy – co powinno się wiedzieć? Przede wszystkim powinniśmy wiedzieć, że księga identyfikacji wizualnej firmy to reguły a także zasady identyfikacji wizualnej, które zebrane są w postaci księgi znaku tradycyjnej lub także elektronicznej. Są to reguły oraz zasady dotyczące zastosowania a także stosowania logotypu firmy, kolorystyki firmowej, jak też nanoszenia konkretnych elementów identyfikacji wizualnej na elementy tj. pojazdy firmowe, ubiór pracownika, stoiska targowe czy materiały biurowe. Jeśli zatem pragniemy, aby wszystkie elementy identyfikacji wizualnej firmy, tj. logotyp, były wykorzystywane w prawidłowy sposób, powinniśmy skorzystać z rozwiązania, jakim jest księga znaku. Jest to priorytetowy detal w budowaniu spójnego wizerunku firmy, jak też linii produktowej. Warto mieć na uwadze, że identyfikacja wizualna firmy to nie tylko logotyp, niemniej jednak również dodatkowe elementy, które opisują firmę. W księdze znaku znajdziemy informacje dotyczące szczegółowej bud owy logotypu, wymiarów, palety kolorystycznej jak również różnorakich wariantów, które mogą być stosowane jedynie przy zachowaniu określonych warunków. Więc księga identyfikacji wizualnej umożliwia na tworzenie spójnego oraz fachowego wizerunku firmy, co wpływa na rozpoznawalność marki, jak także budowanie trwałych relacji z klientami a także partnerami biznesowymi.
Zobacz także: sporo informacji o tym czym jest księga identyfikacji wizualnej